maanantai 23. helmikuuta 2015

Love Live! SIF: Mitä tutoriaali ei kerro

Love Live! School Idol Festival älypuhelin/tablettipeli on sekoitus rytmipeliä ja korttien keräämistä. Mukavaa ajanvietettä ja myöskin addiktoivaa. Peli sai englantijulkaisunsa toukokuussa 2014 ja peli onkin noussut suosituksi ympäri maailmaa.

Ajattelin kirjoittaa tähän postaukseen asioista, joista peli ei erikseen juurikaan neuvo ja joista olen joutunut itse etsimään tietoa. Pelin aloittaessa seuraillaan jonkin aikaa tutoriaalia, mutta perusasioiden opettamisen jälkeen saa pähkäillä monia kohtia itse. Tämä on tuttua kauraa jo jonkin aikaa ja kauemmin pelanneille, mutta alottelijoille tämä voi tulla tarpeen. Käyn tässä postauksessa läpi mm. eventtejä, termejä, korttien värejä, LP:itten laskentaa ja niin edelleen.


Ihan ensiksi asiat mitä kannattaa tehdä kun on saanut pelin ladattua ja käynnistettyä. En muista hyökkääkö tutoriaali heti päälle, mutta kannattaa käydä säätämässä muutamat asetukset, jotka helpottavat pelaamista. Nämä ovat pelin pop-upit ja rytmittäminen/ajastus. Joka kerta kun kortin skilli aktivoituu kappaleen aikana, hyppää kortin hahmo ruudulle ja se saattaa haitata näkyvyyttä pelissä. Tämä siis kannattaa ottaa pois. Ensiksi mennään alareunan Other kohtaan, josta löytyy settings. Settingseistä löytyy välilehdestä Live Show ja sieltä voi määritellä pop-uppien koon. Se kannattaa ottaan suoraan pois päältä. Samasta kohtaa pääsee säätämään ajoitusta kohdasta Adjust Timing itselleen sopivaksi.

Korttien ja biisien värit

Kortit jakaantuvat kolmeen eri ryhmään: Smile (pinkki), Pure (vihreä) ja Cool (sininen). Myös kappaleet, tai sanotaan nyt vain biisit jakautuvat näihin kolmeen eri ryhmään. Ideana on tehdä jokaista väriä vastaava ryhmä omista korteistaan.


Korttien harvinaisuus ja tiimien rakentaminen

Korteilla on neljä harvinaisuus luokkaa: N (normal), R (rare), SR (super rare) ja UR (ultra rare). Peliä aloittaessa pelaajalla on vain yksi rare kortti joka on pelaajan itsensä valitsema Muse tyttö. Pelin tutoriaalissa muistaakseni selitetään miten kortteja voi saada. Jokaisen biisin läpäisemisestä saa 1-3 korttia suoriutumisensa mukaan. Useimmiten ja lähes aina nämä ovat tavallisia normaaleita kortteja. Joskus toisiaan (lue hyvin harvoin) vaikeammista biiseistä saattaa saada palkinnoksi myös rare kortin. Kortteja saa myös nostettua normaalilla scoutingilla ja honor student scoutingilla.

Normaaliin scoutingiin menee friend pointseja, joita saa - yllättäen - valittaessa vierailevaa tähteä boostaamaan omaa tiimiä biisiä varten. Kaverilistalta valitulta kaverilta saa kerran päivässä 10 kaveripistettä ja muulla vierailevalla tähdellä 5 pistettä. Friend pointseja saa myös eventeistä ja suorittamalla biisikohtaisia haasteita, kuten esimerkiksi biisin läpipeluu kerrat ja Hard vaikeustasolla S rankit comboista ja biisin suorittamisesta. Olen itse kokenut parhaaksi korttien nostotavaksi säästää ainakin 1000 kaveri pistettä. Friend scoutingissa on mahdollista saada melkein aina normaaleita kortteja ja myös rare kortteja. Suhteutettuna 95% korteista on normaaleita kortteja ja 5% on rare kortteja.

Honor student scoutingiin menee Love gemejä. Love gemejä saa myöskin eventeistä, joidenkin vaikeampien biisien suorituksesta, tarinan osioiden läpäisemisestä ja erilaisten tavotteiden saavuttamisesta. Love gemejä voi myös tietysti ostaa ihan oikealla rahalla. Love gemejä saa myös toisinaan esimerkiksi erilaisista give awaysta tai Musen hahmojen syntymäpäivinä.

Hanayon syntymäpäivä jolloin sai 5 love gemiä
Honor student scoutingissa kannattaa ehdottomasti nostaa 10+1 nostoja, mikä tarkoittaa sitä, että 50 Love gemistä saa kymmenen kortin noston ja vielä yhden ylimääräisen. Honor student scoutingista saa rare, super rare ja ultra rare kortteja. Jokaisella 10+1 kortin nostolla eventin ulkopuolella tulee varmasti ainakin yksi super rare kortti. Honor student scoutingin korteista 90% on rareja, 9% super rareja ja vain 1% ultra rareja. Kannattaa siis olla kärsivällinen vaikka niitä ultra rareja ei tippuisikaan (allekirjoittaneellahan ei ole tällä hetkellä kuin yksi give away ultra rare. Vielä ei siis yhtään honor student scoutingista ole tullut). Super rare kortteja ei yllämainitun lisäksi saa kuin eventeistä ja joskus give awayna.

Alussa yleensä tiimi koostuu lähinnä normal korteista ja hyvässä lykyssä myös rareista. Ideaalein tilanne on alun jälkeen, että normaalit on korvattu rare korteilla ja rare kortit korvataan vielä myöhemmin super rare korteilla ja ultra rareilla. Kuten kerroin alussa, tiimeillä ja biiseillä on omat värinsä ja tarkoituksena on tehdä tiimit kuhunkin väriin. Saman värinen tiimi boostaa samanvärisen biisin scorea eli pisteitä jotka taas vaikuttavat biisin läpäisemisen jälkeiseen tulokseen. Alussa saattaa olla hankalaa välttämättä saada kokonaisia tiimejä, mutta myöhemmin normaali ja rare kortteja tulee kertymään enemmän kuin tarpeen. Silloin, kuten pelin tutoriaali kertoikin, syötetään practisella heikompia tupla kortteja vahvemmille ja nostetaan niiden leveliä. Tiimien rakentamisessa helpoimmalla pääsee, kun käyttää Auto Formation nappulaa, josta voidaan valita halutun tiimin väri. Silloin kone automaattisesti valitsee korkeimmat pistemäärän kyseistä väriä omaavat kortit haluttua kortin tyyppiä varten. Myöhemmässä vaiheessa pelissä, kun kortteja, joilla on kyky, on alkanut kertymään, niitä voi alkaa tutkimaan tarkemmin. Myöhemmin voi alkaa muodostamaan tiimejä haluamillaan skilleillä, joista puhun myöhemmin. Keskimmiäseksi leader kortiksi kannattaa laittaa ryhmän vahvin kortti. Yksi ryhmistäsi on main ryhmä (sen ei kuitenkaan tarvitse olla ryhmä mitä eniten käytät), jonka keskimmäinen kortti on boostaajana kaverillesi, mikäli hän valitsee sinun korttisi boostaamaan biisiään. Kannattaa siis myös ajatella kavereita ja laittaa kortiksi mahdollisimman hyvä kortti.

Vaikka super raret kortit tulevat korvaamaan normaalit ja raret, ei kannata ihan heti uhrata korttejaan practisella. Normaalit ja raret kannattaa nostaa täyteen leveliinsä, täyteen bondiin (se kukan näköinen asia joka on kortissa) ja idolisoida. Tietyn määrän idolisoinnin, levelöinnin ja keräämisen jälkeen saa "etappi" palkintoja jotka ovat ilmaisia love gemejä ja lisää kortti tilaa, jota myöhemmillä leveleillä tuntuu tarvitsevankin.  Kannattaa, kuten biisien ja korttien värien mukaankin syöttää saman värisille korteille saman värisiä kortteja. Niin voi saada ylimääräistä expaa kortin levelamiseen jos hyvä tuuri käy.

Biisin scoreen vaikuttavat kortin raaka pistemäärä, korttien kyvyt ja kortin bondin määrä. Unohtamatta tietenkin kuinka paljon biisissä on nuotteja ja kuinka hyvin niitä onnistuu combottamaan.

Skillin levelöintiä. Kortti ei ole sama, mutta skilli on näillä saman niminen.

Korttien kyvyt ja kykyjen levelöinti

Rare, SR ja UR korteilla on jokaisella oma kykynsä (skill) tai taitonsa, miten kukin haluaa asian kääntää. Taidot jakautuvat kolmeen (japanin versiossa, joka on meitä vuoden edellä, neljään) eri ryhmään, jotka ovat healer, scorer ja perfect lock. Karkeasti ilmaistuna, healer on parantaja, joka palauttaa tietyn verran ryhmän staminaa, mikäli sitä lähtee kesken biisin. Pelin tutoriaalissa selitettiin jo staminasta, joka laskee, mikäli pelaaja osuu nuottiin huonosti tai se menee ohi. Kun stamina loppuu, tulee biisistä fail jolloin biisistä ei saa mitään palkintoa. Scorer on puhtaasti pisteitä nostava kyky. Perfect lock nimi kertookin jo jotain. Lockin aikana good ja great notet muuttuvat perfecteksi.
Nämä kolme kykyä voivat aktivoitua biisin aikana joko notejen, combojen, perfectien, scoren tai ajan kanssa.

Korttien kykyjä voi myös nostaa ja mitä parempi leveli kyvyllä, sitä hyödyllisempi saatu boonus on. Skillin voi levelöidä toisella kortilla, jolla on sama skilli samalla tavalla kuin practise toimii. Jos skilli on esimerkisi level 2 ja sitä halutaan nostaa level 3:en kannattaa olla toinen kortti jonka skilli on myös level 2. On myös ilmeisesti mahdollisuus, että skilli voi nousta, vaikkei ole saman levunen kuin nostettavan kortin skill on, mutta jos ei halua tuhlata kortteja vaan pelata varman päälle, kannattaa leveleiden olla samat. On myös muutamia erikoiskortteja joilla skilliä voi nostaa ilman erillistä skillin nostoa.

Kuvassa punaisella ympyröity skillin leveli.

 LP:t ja niiden palautus


LP:t ovat pointseja joilla itse peliä pelataan. LP:itä palautuu 1 kuudessa minuutissa. Love Liveä ei olekaan tarkoitus pelata koko ajan yhteen putkeen, vaan siinä pitää odottaa LP:itten palautumista. LP:t voi toki palauttaa love gemeillä, mutta tämä ei ole suositeltavaa, ellei käynnissä ole eventtiä ja siten haluta pysyä jossain tietyssä ränkissä eventissä. Eventtien aikana LP:iden palautumista yleensä vahditaan aika tarkkaan varsinkin jos tähtää isoille palkinnoille. Silloin LP:itä on hyvä laskeskella, että kuinka kauan palautumiseen tarvitsee aikaa. Se on hyvin helppoa.

 Oletetaan että sinulla on vaikka 42 LP:tä maksimillaan. Tuntien määrän näkee vilkaisulla. Siirretään desimaalia yhden pisteen verran vasemmalle päin, eli se menisi näin, 4,2. Näemme siitä suoraan, että neljä tuntia. Sitten kerrotaan desimaalin oikealle puolelle jäävä numero määrä kuudella, joka on  esimerkissä 2x6= 12. LP:itten palautumiseen menee siis 4 tuntia ja 12 minuuttia. Yleensä en odota ihan ajan loppumiseen asti, koska en halua hukata LP:istäni yhtään ja haluan pitää laskuria käynnissä. Näin ollen tätä esimerkkiä käyttäen voisin esimerkiksi logata peliin neljän tunnin ja 10 minuutin päästä.

Aluksi LP:itä on vähäsen, mutta biisejä pelaamalla saa accountilleen expaa ja expalla saa leveleitä. Leveiden noustessa myös LP:n määrä nousee ja pikku hiljaa kerralla pääsee pelaamaan pitempään ja pitempään. 


Eventit

Eventit ovat tapahtumia pelissä joissa pisteitä keräämällä saa erilaisia palkintoja, kuten love gemejä ja kortteja. Eventtejä on enkkuversiossa tällä hetkellä kahdenlaisia, Score eventtejä ja Token collection eventtejä.

Score eventeissä taistellaan kolmea muuta pelaajaa vastaan ja sijoituksilla saa parempia pisteitä. Jos esimerkiksi pääse ykköseksi, saat enemmän pisteitä kun pääsisit neljänneksi. Score eventit ovat omasta mielestäni parhaita harjoittelupaikkoja, sillä usein varsinkin alussa vastaan tulee eventtibiiseinä sellaisia, joita itsellä ei vielä ole auki. Useimmiten nämä biisit ovat myös hieman haastavampia kuin biisit mitä itse on aukaissut.

Token collection eventeissä nimensä mukaisesti kerätään sen hetkistä esinettä joita ilmestyy biisien nuotteihin. Kun tokeneita on tarpeeksi, voidaan pelata live shown b-side puolella olevaa eventtibiisiä. Tämä on mielestäni tylsempi eventti, sillä samaa biisiä joutuu hakkaamaan useastikin. Token eventissä pisteitä saa lähinnä eventti biisin paukuttamisesta.

Eventeissä esitellään uusi super rare kortti, jonka saa tiettyä pistemäärää vastaan. Juju onkin siinä, että jos kortin haluaa idolisoida, pitää saada eventissä korkeat pisteet, sillä vain tietyillä sijoituksilla olevat pelaajat saavat kortin itsellensä. Kortista ja sen hahmosta riippuen pistemäärät vaihtelevat suuresti. Mitä suositumpi hahmo sitä varmemmin voi tietää joutuvansa taistelemaan parhaimmista sijoituksista. Ei ole mitenkään yllättävää että eventin viimeisinä tunteina sijoitukset saattavat muuttua rajustikin ja pyrähdyksiä sattuu. Mikäli lähtee taistelemaan kärkisijoista saa varautua LP:itten palautteluun love gemeillä. Jos taistelu ei kiinnosta niin joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin eventin super rare tulee honor student scoutingiin josta se on mahdollisuus ehkä joskus saada.


Muuta

- Ota talteen ID:si ja Transfer Passcodisi (löytyy sieltä other kohdasta).  Mikäli joudut asentamaan pelin jostain syystä uudestaan tai jotain muuta tapahtuu, voit näillä palauttaa pelisi.

- Jos haluat lisätä ystäväsi kaverilistoille, anna hänelle ID:si, mikä on siis kasa numeroita. Valitettavasti nimi haulla ei voi hakea kavereita.

- Kannattaa yrittää saada jokaisesta eventistä edes se idolisoimaton super rare kortti varsinkin jos tiimissä on vielä rareja tai normaaleita kortteja.

- Jos biisi ei mene läpi vaan stamina loppuu, ei kannata tuhlata love gemejä biisin jatkamiseen.

- Yleensä pelissä ei missään vaiheessa tule kullasta (sillä millä maksetaan practiset) puutetta, joten kannattaa aina käyttää kaikki ylimääräiset kortit toisten korttien levelien nostamiseen mielummin kuin myymiseen.

- Joskus pelissä tulee ongelmia. Peli ei yhdistä tai jumittuu. Tässä tilanteessa kannattaa tarkistaa, että paikassa jossa pelaat on varmasti kenttää. Jos yhteydet ovat kunnossa ja kenttää on, kannattaa kokeilla käynnistää peli uudestaan.

- Pelissä ei ole mitään quit game nappulaa tai poistumista, vaan pelin sulkemiseksi pitää koko sovellus sulkea kännykän omasta käyttöjärjestelmästä.

- "Sain biisistä fullcombon, mutta en kuitenkaan saanut biisin tulokseksi S:ää". Se voi tarkoittaa, että tiimisi on vielä niin heikko, ettei pistemäärää saa nostettua tarpeeksi korkealle biisissä. Myöhemmin saadessasi parempia kortteja myös tiimisi vahvistuu ja pistemääräsi nousevat. 

- Ei kannata lannistua jos vaikeimman tason biisit eivät heti ota onnistuakseen. Pelatessa taito kehittyy ja pian huomaakin edellisten hankalien biisien olevankin yllättävän helppoja.

- "Mulle tuli tällänen alpakka kortti, mitä mä sillä teen?" Alpakat ja muutamat muut kortit ovat kortteja joiden ensisijaisena tehtävänä on vain olla meheviä expaa täynnä olevia kortteja joita voi syöttää muille. Parhaimmassa tilanteessa nämä ylimääräiset kortit tulisi säästää ultra rarejen syöttämiseen, mutta ultra rarejen puuttuessa näitä voi hyvin syöttää myös super rareille.


Kysymyksiä saa esittää ja lisäämisehdotuksia jos tulee mieleen. Muuten ei muuta kuin hauskaa pelaamista.


12 kommenttia:

  1. Ah, olisipa tälläinen tietopaketti ollut, kun itse aloitin pelaamisen. ;o;

    Token collection eventeissä itse säästän kerättyjä esineitä siihen asti kun eventin lopussa tulee biisit josta saa nelinkertaiset pisteet. Tällä tavalla olen saanut SR kortin helpommin.

    Henk.kohtaisesti pidän enemmän token collection eventistä kuin score eventistä. Ärsyttää vain score eventissä se, että jos saat biisistä full combon ensimmäistä kertaa nii et saa suorituspalkintoja. Nimimerkillä liian monta kertaa score eventissä saanut hard tai expert biisistä full combon ja/tai S:n mutta en sitten normaalissa pelaamisessa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tokenien säästäminen on fiksu veto, mutta jos account on pieni levunen, kannattaa vetää yksittäisiä biisejä ihan vain expan takia :).

      Joo, samaa minäkin vähän score eventeissä olen kokenut. Inhottavaa kun joku biisi kerrankin menee täydellisesti läpi, eikä siitä sitten saakkaan palkintoja. Minulla on tuolla pari biisiä roikkumassa, mistä score eventeissä sain fullcombon, mutta jostain syystä en millään meinaa saada sitä fullcomboa enää. ^^'

      Poista
  2. Jeee mahtava ja kattava tietopaketti, kiva kun teit tämmöisen! Se kyllä kummastuttaa miten paljon asioita tutoriaali ja pelin omat ohjeistukset jättävät kertomatta ja pelaaja joutuu infoa itse kaivamaan jostain...

    Itekin tykkään enemmän score eventeistä kun ei tarvitse yhtä ja samaa biisiä hakata koko ajan vaan tulee eri biisejä, niitäkin mitä ei muuten pystyisi pelaamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla oli ihan hirveästi silloin aikoinaan kysymyksiä tästä pelistä, ja piti etsiä ties miltä sivuilta tietoa. Toivottavasti tästä on joillekin sitten jotain hyötyä :)!

      Score eventtejen vaihtelu on minunkin mieleen <3. Se taas ei, jos on ainut joka saa fullcombon ja joutuu kuitenkin jumbo sijoille vain sen takia kun tiimi ei ole tarpeeksi vahva xD.

      Poista
  3. ..Arvaa vaan jouduinko nyt lataamaan tän ja pelailin sit puol kahteen yöllä. En kyllä oo ihan varma onko sitä tarkoitettu pelattavaksi ilman ääniä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihihi, ups, sellaista pelaamista :D! Onneksi tuota pystyy pelaamaan ilman ääniä. Joskus itse ei jaksa pelailla äänien kanssa, varsinkin jos tietää joutuvansa pelaamaan samaa biisiä useasti peräkkäin. Osassa biiseistä vain tuntuu musiikki helpottavan kun ei tarvitse katsoa nuotin liikkumista kun sen osaa päätellä jo rytmistä. Joissakin nopeammissa taas tuntuu, että musiikki vaan nostaa pakokauhua kun keskittyy sekä biisiin ja hirveällä nopeudella tuleviin nuotteihin xD

      Poista
  4. Musta tuntuu, että mun pitää ladata tää vielä joskus! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ainakin kokeilla jossain vaiheessa :). Eihän sitä tiedä jos vaikka tykkäisikin!

      Poista
  5. Tämä postaus tulee kyllä minulle ihan nappiin hetkeen, koska latasin juuri viime viikonloppuna kännykkään Love Liven. :33 Olenkin rapsutellut päätä hiukan joidenkin juttujen kohdalla, joten pitää lukea postauksesi kertaalleen ajatuksella läpi.

    Tykkään pelistä, mutta hämmästyksekseni alun innostus-spurtin jälkeen en ole ollut siitä ihan *niin* innoissani kuin luulin. Hahmot ovat toki kivoja ja suloisia ja rytmipelit ovat kivoja, mutta jotenkin minua rassaa se että on niin älyttömästi tekemistä ennenkuin saa omia leveleitä nousemaan ja mitään harvinaisempia kortteja kahmittua. Tuntuu todella uuvuttavalta kun ajattelen miten paljon pitää tahkota samoja biisejä uudestaan ennenkuin on saanut kasvatettua omia korttikokoelmia mihinkään mistä voisi olla ylpeä. ^^;; Rahaa en halua käyttää mobiilipeleihin, sen olen jo päättänyt ennenkuin ostin älykännykän. Haluan ostaa mieluummin jotain konkreettista.

    Saa siis nähdä miten käy, pelailenko peliä pitkään vai unohtuuko se. Kappaleista kyllä tykkään ja tarinamoodia on kiva seurailla. Ehkä pitää katsoa se anime. :33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan sitä jatkaa silloin kuin nappaa ja olla pelaamatta silloin kun ei jaksa tai huvita :) Ei se sieltä onneksi mihkään katoa. Seuraavan vuorossa olisi score eventti, joissa on vähän vaihtelua biiseissä ja varmasti paljon uusiakin biisejä varsinkin jos viikonloppuna kerkesit aloitella x).

      Uusia biisejä onneksi tulee melkein aina kun goalin tavoittaa, vaikka ymmärrän hyvin myös tuon, ettei samojen biisien rämppääminen ole hirveän innostavaa. Itselle hyvänä mielenkiinnon kohteena on ollut omien suoritusten parentelu jos ihan heti seuraavana ei ole uutta biisiä tai eventtiä tiedossa. Aika nopeasti kyllä nuo tavoitteet saa nappiin jos vähän jaksaa nähdä vaivaa, vaikka se uusi biisi sitten onkin aika nopeasti käyty läpi x). Onneksi biisit sentään on ihan mukavaa kuunneltavaa suurimmaksi osaksi, joten voi kuvitella että minä tässä nyt vain kuuntelen tämän biisin ja painelen lisäksi nappeja.

      Itsekään en halua käyttää mobiilipeleihin rahaa, joten ymmärrän hyvin tuon korttienkeräilyn tuskan. Varsinkin kun aluksi niitä love gemejä tuntui kertyvän melkein vain kuin aivasti tai teki jotain ja nyt niitä saa sitten oikein urakalla yrittää repiä ties mistä väleistä kun uusia kortteja ei tulekaan samaan tahtiin kuin alussa x). Pelin tekijät ainakin tietää miten saada ihmiset käyttämään rahaa.

      En tiedä onko tämäkin vähän kuin muut aasialaiset pelit, kun tässäkin joutuu hieman toistamaan, kuten monissa muissakin aasialaisissa peleissä mitä olen pelannut. Ehkä se aasia on sellaista grindi kansaa, että pitää tehdä jotain epämiellyttävää ja tehdä töitä sen vuoksi paljon ennen kuin se kantaa hedelmää tai jotain (yritän siis selvittää miksi aasialaisissa peleissä tuntuu olevan paljon grindailua).

      Poista
  6. Heh, tiedän et tää on vähän vanhempi postaus jo, mut halusinpa vaan tulla kertomaan, että kun nelisen kuukautta sitten (huih, noin vähän aikaa, tuntuu kuin olisi mennyt jo ainakin vuosi) aloitin tätä peliä, oli tuosta tekstistäsi runsaasti hyötyä! Ehkä onkin tämän ansiota, että olen jo nyt ohittanut 100 rankin, kun taas aiemmin aloittaneet kaverini ovat yhä kuudenkymmenen tienoilla :D
    Niin, ja tekstisi ansiosta en kertaakaan käyttänyt gemejä hävityn pelin jatkamiseen.
    Kiitoksia paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassua huomata tämä kommentti vasta nyt, pahoittelen!
      Hirmuisen hyvä jos tästä oli sinulle apua :). Lueskelin tätä uudelleen nyt tänään ja totesin, että monet kohdat pitäisi päivittää uusien pätsien tasolle x). Ehkä teen tämmöisen postauksen uudestaan joskus.

      Poista